Skip to content

Margus Roo –

If you're inventing and pioneering, you have to be willing to be misunderstood for long periods of time

  • Cloudbreak Autoscale fix
  • Endast

SVM – Support Vector Machine

Posted on September 9, 2013 - September 11, 2013 by margusja

SVM (Support Vector Machine) püüab eristada n-dimensioonilises  ruumis sarnaseid gruppe üksteisest, eristades neid joontega.

Parim joon (hyperplane rohkem kui 2D ruumis) on selline, mis asub kõikidest eristatud gruppidest võimalikult kaugel. Allpool oleval joonisel on selleks “Optimal hyperplane” joon

 

Screen Shot 2013-09-09 at 9.35.58 AM

Screen Shot 2013-09-09 at 9.40.54 AMehk y = wx+b

w – weight vector (kaalu vektor)

b- bias

x – punkt treeningsetis, mis on lähim hyperplane’le ehk punkte teeningsetis , mis on lähim hyperplanele, kutsutakse Support Vectoriks (e canonical hyperplane).

Support vectoreid on kõige raskem klassifitseerida, kuna nad on nn decision linele kõige lähemal.

x on vektor.

Optimaalne hyperplane on esitletav väga paljudel Bo ja Bx kombinatsioonidena –Screen Shot 2013-09-09 at 9.46.42 AM

 

Nüüd leiame kauguse hyperplane (Bo, B) ja punkti x vahel – Screen Shot 2013-09-09 at 10.43.32 AM * Antud juhul võib käsitleda valemis olevat avaldist ||B|| = |B| eg abs(b) (For complex numbers, Norm[z] is Abs[z].)

Võtame näiteks lihtsa andmehulga lineaarselt eraldatava R^2 ruumis:

Grupp 1 (+1) on: {(3;1), (3; -1), (6;1), (6;-1)}

Grupp 2 (-1) on: {(1;0), (0;1), (0;-1), (-1;0)}

Screen Shot 2013-09-09 at 4.34.13 PM

On näha, et jaotus saab olla selgelt lineaarne ja support vektorid oleks antud juhul:

{s1=(1;0), s2=(3;1), s3=(3;-1)}

Valides bias (b) = 1 saame:

{s1’=(1;0;1), s2’=(3;1;1), s3’=(3;-1;1)}

Koostame võrrandisüsteemi:

a1*s1’*s1′ + a2*s2’*s1′ + a3*s3’*s1′ = -1  // tegu on -1 grupi (grupp 1) support vectoriga

a1*s1’*s2′ + a2*s2’*s2′ + a3*s3’*s2′ = +1 // tegu on +1 grupi (grupp 2) support vectoriga

a1*s1’*s3′ + a2*s2’*s3′ + a3*s3’*s3′ = +1 // tegu on +1 grupi (grupp2) support vectoriga

Teades s1′, s2′ ja s3′ saame:

a1*{1,0,1}*{1,0,1} + a2*{3,1,1}*{1,0.1}*a3*{3;-1;1}*{1,0,1} = -1

a1*{1,0,1}*{3;1;1} + a2*{3,1,1}*{3;1;1}*a3*{3;-1;1}*{3,1,1} = +1

a1*{1,0,1}*{3,-1,1} + a2*{3,1,1}*{3,-1.1}*a3*{3;-1;1}*{3,-1,1} = +1

Korrutame vektorid:

a1*2 + a2*4 + a3*4 = -1

a1*4 + a2*11 + a3*9 = +1

a1*4 + a2*9 + a3*11 = +1

…

a1=-3.5; a2=0.75; a3=0.75

w’ = a1*s1’1 + a2*s2′ + a3*s3′ = -3.5*{1;0;1} + 0.75*{3;1;1} + 0.75*{3;-1;1} = {-3.5;0;-3.5} + {2.25;0.75;0.75} + {2.25;-0.75;0.75} = {1;0;-2}

Kuna me laiendasime meie algseid vektoreid biase (1), siis vektori w’ kaks esimest elementi on w ja viimane element on b ehk y = {1;0}*x + -2 graafikuga:

Screen Shot 2013-09-09 at 5.20.25 PM, kus on nähe selgelt kolm (kollast) support vektorit ja neid eraldav arvutatud hyperplane.

Siiani tegelesime lineaarse probleemiga. Kujutame seekord, et meil on selline andmehulk:

Group 1 (+1) {(-2;-2), (2;2), (2;-2), (-2;-2)}

Group 2 (-1) {(-1;1), (1;1), (1;-1), (-1;-1)}

mida saab 2D kordinaatteljestikul esitleda nii:

Screen Shot 2013-09-09 at 9.46.11 PM

Mittelineaarse probleemi korral võib punktid anda teatud funktsiooni sisendiks, mis teisendab input space -> feature space

Screen Shot 2013-09-11 at 1.41.51 PM

 

Näeme, et tingimusele sqr(x1^2 + x2^2) > 2 vastavad punktid {(-2;-2), (2,2), (2,-2), (-2,-2)} , mis kuuluvad gruppi +1. Funktsioon tagastab meile uue andmehulga:

Group 1 (+1) {(2;2), (6;2), (6;6), (2;6)}

Group 2 (-1) {(-1;1), (1;1), (1;-1), (-1;-1)}

Kanneme andut punktid kordinaatteljestikule:

demo_svm_space_moved

 

Ja nüüd on antud andmehulka juba võimalik lineaarselt lahendada.

Võib kasutada ka tehnikat, mida kutsutakse Kernel Trick

Põhimõtteliselt anname input space ehk sisendandmetele juurde veel ühe mõõtme ja tekitame features space R^2 -> R^3

Screen Shot 2013-09-11 at 1.57.58 PM

tulemusena tekib R^3 andmehulk:

Group 1 (+1) {(-2;-2;1), (2;2;1), (2;-2;1), (-2;-2;1)}

Group 2 (-1) {(-1;1;-1), (1;1;-1), (1;-1;-1), (-1;-1;-1)}

, mis on lineaarse(te) support vektoritega eraldatav.

Visuaalselt oleks see nüüd esitletav:

Screen Shot 2013-09-10 at 2.38.54 PM, selgelt on nüüd eristatavad lineaarselt punased ja sinised punktid 3D ruumis.

SVM andmete ettevalmistamine:

  • Viia kõik tekstilised klassifikaatorid numbrilisele kujule
  • Scaling – aitab vältida olukorda, kus mõni atribuut domineerib teise üle.

Tuleb kindlasti eristada, mida otsitakse, kas regressioonimudelit või klassifitseerimist (SVM-Type:  C-classification)

 

Mida praktilist SVN annaks?

Oletame, et meil on hulk andmeid, mis iseloomustavad mingit objekti ja meil on iga objektiga seotud sündmus kujul 1 ja 0 e 1 tähendab, et sündmus toimus ja 0, et sündmus ei toimunud.

Kasutades SVN abi, saame näiteks alloleval pildil oleva info, mis kirjeldab:

event – reaalselt toimunud sündmus treeningandmetes; y – ennustatud event SVN poolt; 0 – sündmuse mittetoimumise tõenäosus; 1 – sündmuse toimumise tõenäosus

Screen Shot 2013-09-10 at 1.42.11 PM

Posted in Machine LearningTagged support vector machine, svm

Post navigation

Marek sai kahe aastaseks
Kelly gümnaasiumi lõpupildid

The Master

Categories

  • Apache
  • Apple
  • Assembler
  • Audi
  • BigData
  • BMW
  • C
  • Elektroonika
  • Fun
  • Hadoop
  • help
  • Infotehnoloogia koolis
  • IOT
  • IT
  • IT eetilised
  • Java
  • Langevarjundus
  • Lapsed
  • lastekodu
  • Linux
  • M-401
  • Mac
  • Machine Learning
  • Matemaatika
  • Math
  • MSP430
  • Muusika
  • neo4j
  • openCL
  • Õpetaja identiteet ja tegevusvõimekus
  • oracle
  • PHP
  • PostgreSql
  • ProM
  • R
  • Turvalisus
  • Varia
  • Windows
Proudly powered by WordPress | Theme: micro, developed by DevriX.